środa, 11 lipca 2018

P - czyli co chcę i mogę zmienić teraz.

Nie wiem czy progresing to dobre określenie. Oznacza raczej rozwijanie czegoś, a nie zmianę lub odwrócenie się od czegoś np. od grzechu. Pytanie o "P" niech więc oznacza zmianę ale nie taką za rok, może dwa... tylko taką zmianę, którą mogę podjąć w tym miesiącu i to od zaraz.
Czytając Pierwszy List do Tesaloniczan zastanawiałem się co mógłbym zmienić od razu i tak:

-  w 4.11 napisano "gorliwe pełnić żywot cichy i pracować własnymi rękami" przyszło mi do głowy, że może czas zmienić pracę na taką w której bardziej pracuje się rękami, ale chyba w tym aspekcie nie można brać tego dosłownie. Jest to jednak znak, że moja aktualna praca nie podoba się Bogu, skoro taką myśl mi poddał. Inna sprawa, że od jakichś 2 miesięcy wcale mi w tej pracy nie błogosławi, bo idzie mi jak po grudzie, włącznie z faktem, że zgubiłem w pracy kopertę z wypłatą.  

- najważniejsze co mi przyszło do głowy do zmiany tak od razu, to sposób w jaki mam teraz rozmawiać z katolikami, szczególnie tymi trwale zwiedzionymi: być łagodnym jak żywicielka karmiące swe niemowlę. Traktować ich jak niemowlę, które należy nakarmić Słowem Bożym, ale nie do pożygania się delikatnie i potem po karmieniu musi się takiemu odbić, żeby nie miał kolki. Mam teraz w trm praktykę bo Klaudia i Sara codziennie daje mi lekcję jak to robić. Tak więc gdy z kimś rozmawiam  mam mieć w oczach karmiącą matkę i w podobny sposób jak ona traktuje niemowlę traktować tych, którym głosi się ewangelię.

Król Jozjasz rozdziera szaty gdy dowiaduje się o drugim przykazaniu.
Postanawia usunąć wszelkie kapliczki i bałwany.
 - a skoro o odwróceniu się od bałwanów mowa to jeszcze raz pozbyć się z domu pamiątek rodzinnych i wszelkich bożków i obrazków obrażających żywego Boga. Gdzies tam sa jeszcze figurki i obrazki, choćby pamiątki po sakramentach z dedykacjami, obrazy z dzieciństea czy tak zwane pamiątki po babci. Taka mała czystka jak za króla Jozjasza. Po ostatnim sprzątaniu kilka bałwanów pozostało jako uznane za pamiątki rodzinne. Szatan ma swoje sposoby by nam wmówić kłamstwo i skłonić do nieposłuszeństwa wobec Boga. Skoro inne buble się wyrzuca to dlaczego nie te, które obrażają jedynego żywego i prawdziwego Boga? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Aby komentować załóż konto na Google+. Anonimowe komentarze trafiają do spamu i nie będą publikowane.